„Romeo i Julia” – musical

www.romeoijulia.comŚwiatowa prapremiera musicalu „ROMEO i JULIA” na podstawie sztuki Williama Szekspira odbyła się 8 października 2004r. w Warszawie, w Hali „TORWAR” i już obejrzało go ponad 33 000 widzów. Jest zaplanowana trasa po całej Polsce, w tych miejscowościach gdzie są duże hale (np. „OLIWIA”, „SPODEK”). Zapowiada się jako niezwykłe, niespotykane w Polsce, ogromne przedsięwzięcie. Jego sukces obliczony jest na miarę musicalu METRO, które stało się fenomenem artystycznym i socjologicznym (1,5 miliona widzów, ponad 1200 spektakli, setki fan klubów zrzeszających młodych ludzi).Na scenie spotkamy znane nazwiska wykonawców i nowe talenty wyłonione z kilku tysięcy uzdolnionych młodych ludzi podczas licznych castingów organizowanych na terenie całego kraju. Współczesna adaptacja musicalu „ROMEO I JULIA” to widowisko artystyczne z ważnym przesłaniem społecznym, to opowieść o miłości i osamotnieniu dwojga młodych ludzi. W przedstawieniu Janusza Józefowicza i Janusza Stokłosy jest zmieniona sytuacja i okoliczności, ale konflikt pozostaje ten sam. Młodzieńcza, bezkompromisowa miłość dwojga ludzi, nie umiejących odnaleźć porozumienia ze światem dorosłych w chwili rodzącego się wielkiego uczucia, napotyka bezwzględność komercyjnego świata rodziców pochłoniętych swoimi sprawami.

Płyta jest dostępna w sklepie Studio Buffo.

„Piotruś Pan” muzyka ze spektaklu muzycznego dla dzieci, z librettem Jeremiego Przybory, wystawionego przez warszawski Teatr Muzyczny „Roma”
Plyta „Piotrus Pan” jest owocem prac ludzi, których dzieli ogromna róznica wieku. Dziesiecioletniego Tomka Kaczmarka – wykonawce partii wokalnych „Piotrusia Pana”, czterdziestoletniego Janusza Stokłose – kompozytora i sędziwego Jeremiego Przyborę – autora libretta łączy jednak pewien szczególny sposób postrzegania świata. Myślę tu o umiejętności życia na granicy marzen i rzeczywistości, dziwienia się sytuacjom pozornie oczywistym czy egoiźmie, który pozwala dojrzałemu artyście zachować w sobie „spojrzenie chłopca”. Kiedy z moim siedmioletnim synkiem Kubusiem śpiewamy sobie „Pieśń piratów” jestem szcześliwy, że chociaż trochę przyczyniłem się do powstania płyty „Piotrus Pan”
(Janusz Józefowicz)

Płyta z musicalu „Metro” autorstwa A. i M. Miklaszewskich w reż. Janusza Józefowicza
www.metro.art.pl

W Polsce stworzono mit o przynależności musicalu do skomercjalizowanej kultury Zachodu. Mimo, że rozbudowany mecenat państwowy nie liczył się z pieniędzmi, nie powstała w kraju żadna oryginalna produkcja musicalowa. Namiastką teatru komercyjnego miały być propagandowe parady, festyny pierwszomajowe, rzadziej transmisje z berlińskiego Fridrich Staadt Palace. Szkolnictwo artystyczne w Polsce kształciło artystów do „wielkiego repertuaru”, teatry – w 100 procentach dotowane przez państwo – realizowały swoje ambicje artystyczne nie bacząc na oczekiwania publiczności. Jeśli widownia świeciła pustkami – dowożono widzów z pobliskich fabryk lub jednostek wojskowych. To było takie proste! A nam sie marzył musical. Nam – przyzwyczajonym do nijakosci, do równania w szeregu, do biurokracji, która banalne sprawy mordowała kilometrami szarych korytarzy – zachciało sie musicalu! I pojawił się producent – Wiktor Kubiak. I rzekł: „Jeśli nie ma wykonawców – to trzeba ich znaleźć i wykształcic. Jeśli nie ma szkół – to trzeba je zorganizować. Jeśli nie ma tradycji – to trzeba ję stworzyć.” Ale oprócz pieniedzy potrzebne sa jeszcze marzenia.

(Janusz Józefowicz)

Płyta jest dostępna w sklepie Studio Buffo.

Muzyka do filmu „Wszyscy Moi Bliscy” rez. Matej Minac

„Wszyscy moi bliscy” to koprodukcja czesko-slowacko-polska ze sporym udziałem tej ostatniej strony. Nasi są nie tylko aktorzy (Krzysztof Kolberger, Grażyna Wolszczak, Agnieszka Wagner), współproducenci (min. Cezary Pazura, Olaf Lubaszenko), polski jest również kompozytor, doskonale wszystkim znany (musical Metro, Program MDM) Janusz Stokłosa. Niebanalna to muzyka i wielce niewykorzystany przez polskie kino talent. Otrzymujemy tu szesnascie ładnie skrojonych tematów z czego kilka z nich (Jak szalony jest czas, Pójedzmy do rodziców) sa wielkiej urody. Stokłosa co prawda nowych ładów w dziedzinie muzyki filmowej nie odkrywa, ale radzi sobie z X muzą z wielkim zawodowstwem. Szczególnie urzekają miniaturki muzyczne (z lekka przypominające Nino Rote Nareszcie w domu i Rynek z kataryniarzem) i „pastelowe”, senne impresje. Wszystko to znakomicie odegrane przez Bratyslawską Orkiestrę Symfoniczną i dobrze zgrane w warszawskim studiu. Płyta godna uwagi.

Muzyka do trzeciej części słynnego polskiego serialu „Ekstradycja”
w rez. Wojciecha Wójcika.
Wybór tematów z 10-ciu odcinków

Komisarz Halski został zwolniony z pracy w policji za zniszczenie dowodów rzeczowych – narkotyków wartości 100 milionów dolarów, należących do organizacji przestępczej powiązanej ze służbami specjalnymi byłego ZSRR. Nowym rezydentem syndykatu w Polsce zostaje tajemniczy Tuwara, a jego prawą ręką zawodowy morderca Jurij. Sawka załatwia Halskiemu pracę w Biurze Ochrony Rządu. Będęc blisko szczytów władzy Halski odkrywa gigantyczną afere korupcyjną. Życiu bliskich mu osób zagraża śmiertelne niebezpieczeństwo.

Płyta jest dostępna w sklepie Studio Buffo.

J.Stokłosa- D.Giesing

„W roku 1993 po raz pierwszy miałem okazję pracować z J.Stokłosą. Skomponował wtedy muzykę do mojej inscenizacji „Zmierzchu” I.Babla i od tego czasu stał sie niazastąpiony w mojej pracy.
Nie znam żadnego innego kompozytora, który tak jak Stokłosa potrafiłby do odmiennych tekstów pisać muzykę, która je wzbogaca a jednocześnie potrafiłby przełożyc wyobrażenia reżysera w nader osobiste i stymulujące muzyczne partytury.
Czym powinien być teatr – „drogą do otwartosci”. Tądroga idzie Janusz. I to właśnie podziwiam.”

(Dieter Giesing)

Płyta jest dostępna w sklepie Studio Buffo.

Janusz Stokłosa

„…Z muzyki do pięciu spektakli zgromadzonej na tym srebrnym krażku, cztery kompozycje zrealizowano w Wiedniu i Berlinie, a tylko jedna w krakowskim Teatrze Słowackiego …
…J.Stołosa w swoich kompozycjach jest tyle typowym co wrażliwym dzieckiem naszego wieku. Znakiem sztuki współczesnej jest wielkie przemieszanie stylów – olbrzymi, wszechogarniający elektyzm. Mózg twórcy jest jak wielki komputer, do którego wprowadzono tysiace słów, barw, dźwieków. I teraz juz tylko od talentu i wrażliwości zależy, co z tego olbrzymiego „banku danych” wprowadzi artysta do swojej partytury.
Szczególnie podobają mi się wszystkie delikatne, chwilami wręcz ckliwe kompozycje Stokłosy t.j. Arie Lejb czy Fortepian”

(fragment recenzji – Jacek Lutomski – Rzeczpospolita)

Płyta jest dostępna w sklepie Studio Buffo.

Płyta z muzyka do filmu „Pulapka”
A. Drabinskiego

Teatr Kreatur – autorski teatr Andrzeja Worona

muzyka z wybranych spektakli (1990-93)

Płyta jest dostępna w sklepie Studio Buffo.

Songi Teatru STU
Muzyka miedzy innymi do spektakli „Pacjenci” wg „Mistrza i Malgorzaty” M.Bulhakowa w reż. Krzysztofa Jasińskiego wystawianych w Teatrze STU w Krakowie (1976)

De Blijde Intrede van Kristus in Brussel
Muzyka do spektaklu „De Blijde Intrede van Christus in Brussel” (1979) wystawionego w Królewskim Teatrze Flamandzkim w Brukseli z okazji 1000-lecia miasta Brukseli

dyskografia muzyka teatralna muzyka filmowa wstecz